Starost štirih let je eno izmed ključnih obdobij v razvoju otroka. V tem času se otrokov govor, razumevanje, samostojnost in socialne veščine hitro razvijajo. Pomembno je, da otroku v tem obdobju ponudimo spodbudno okolje, kjer lahko raziskuje, uči in razvija svoje sposobnosti. Spodaj so področja, na katerih lahko otroku pomagamo pri učenju in razvoju.
1. Samostojnost in vsakodnevne spretnosti
Pri štirih letih lahko otrok začne prevzemati več odgovornosti za vsakodnevne naloge:
- oblačenje in slačenje z minimalno pomočjo,
- umivanje zob in rok,
- pospravljanje svojih igrač,
- pomoč pri enostavnih gospodinjskih opravilih (npr. zlaganje perila, brisanje mize).
S tem razvija občutek za odgovornost, red in samozavest.
2. Govor in jezik
Jezikovni razvoj pri štirih letih močno napreduje. Otroka spodbujamo:
- k pripovedovanju zgodb,
- k izražanju občutkov in misli,
- k postavljanju vprašanj,
- z branjem knjig in pogovorom o prebranem.
Pomembno je, da uporabljamo bogat besedni zaklad in ga vključujemo v pogovor tudi o vsakodnevnih temah.
3. Štetje, prepoznavanje oblik in barv
Osnovne matematične koncepte lahko uvajamo skozi igro:
- štetje do 10 (in naprej),
- prepoznavanje osnovnih oblik (krog, kvadrat, trikotnik…),
- razlikovanje in poimenovanje barv,
- primerjanje predmetov po velikosti, dolžini, količini.
4. Družabne in čustvene veščine
Otrok se uči sobivanja z drugimi:
- čakanja na vrsto,
- deljenja igrač,
- sodelovanja v skupinskih igrah,
- izražanja čustev na primeren način.
Pomagamo mu razumeti lastna in tuja čustva ter reševati spore na miren način.
5. Finomotorika in ustvarjalnost
Za razvoj finomotorike so koristne dejavnosti kot so:
- risanje in barvanje z različnimi pripomočki,
- izrezovanje s škarjami,
- sestavljanje sestavljank,
- gnetenje plastelina,
- igre z lego kockami.
Ustvarjalne dejavnosti spodbujajo tudi domišljijo in izražanje.
6. Gibanje in groba motorika
Pomembno je, da otrok vsak dan preživi čas v gibanju:
- tek, skakanje, plezanje, vožnja s poganjalcem,
- igre z žogo,
- ples in glasbene igre.
Telesna aktivnost vpliva na celostni razvoj – tudi na koncentracijo in počutje.
7. Osnove varnosti in bontona
Otrok naj začne razumeti osnovna pravila vedenja in varnosti:
- kako prečkati cesto (vedno z odraslim!),
- zakaj se uporabljajo varnostni pasovi,
- kako se obnašamo do drugih (»prosim«, »hvala«, »opraviči«),
- kaj storiti, če se izgubi (poznavanje imena in morda kraja bivanja).
Starost štirih let je čas velikih korakov naprej. Otrok je radoveden, željan znanja in vedno bolj sposoben samostojnega delovanja. Pomembno je, da mu nudimo ljubeče vodstvo, varnost, strukturo in čas za igro. S potrpežljivostjo in zgledom mu pomagamo razviti spretnosti, ki jih bo gradil vse življenje.






















